Wednesday 20 May 2015

Result

Assalamualaikum.Kalau tak jawab dosa tau, kalau jawab sayang :)
   
        Harini nak cerita pasal result aku , macam- macam benda yang aku fikir waktu aku tungu result nak keluar . Macam contoh , aku dah cakap dlm hati kalau aku repeat paper memang aku nak berhenti dan kerja cari duitbanyak-banyak dan kahwin . Buat apa belajar kalau setakat nak repeat paper. Lepas aku kerja , aku nak beli kereta sebiji ke , motor sebijik ke ... tangung family. Tapi Allah tu Maha Adil, Maha Penyayang dia suruh aku sambung belajar .. dia batalkan niat aku tu dengan bagi aku result yang syukur alhamdulilah aku amat bersyukur.
     
       Waktu aku cakap dekat mak aku yang aku taknak belajar dah kalau result teruk or repeat paper , mak aku senyum je waktu tu. Kau tak rasa sedih ke ha, yang kau akan menghampakan mak ayah kau. Benda yang aku paling takut adalah mengecewakan mak ayah aku , setelah mereka beri apa yg aku minta tanpa lelah.  Tapi aku boleh main-main waktu belajar . Kau tak sedih ke , diorang keluar duit lepas tu kau tak dapat nak bagi apa yg diorang nak. Bukan benda susah pun hanya belajar dapat ijazah dan kerja bagus bagus . Hanya itu yg mereka minta , tak minta lebih pun.
 
     Tarikh keramat 15.5.2015 result keluar , TAPI dah boleh chechk result dekat email pukul 12 malam, agak korang aku check pukul berapa? Ha, memang aku check pukul 12 la weyh itu pun Effa yang tolong check kan. Agak-agak kau aku nak tunggu sampai esok pagi memang tak lah weyh. Sungguh aku amat bersyukur kepada mu Ya Allah kerana memberi kan aku result yang baik :')
Walaupun tak sedekan org lain tapi aku akan try lagi :)



 

♥terima kasih kerana sudi baca entry ini!♥

No comments:

Post a Comment